Industrol zrání a mechanicky odolná barva

Dobrý den, pro nátěr drobných kovových částí motocyklu jsem se rozhodl použít kombinaci základu Pragoprimer a barvy Industrol především z důvodu vyšší mechanické odolnosti. Nátěr jsem nanášel v tenké vrstvě a nechal schnout dle instrukcí na obalu. Za 24 hodin byla barva nelepivá a zaschlá. Po více jak dvou týdnech však není nátěr zcela vyzrálý. Díly mají tendenci se lehce lepit k papíru na kterém jsou položeny. Je možné zrání a vytvrzení nátěru urychlit zvýšením teploty? Například v troubě při 60 stupních? Lze tento postup pro tuto kombinaci barev doporučit? Pokud ano jaká je vhodná teplota? Dále bych Vás rád požádal o doporučení kombinace barev, které jsou vhodné pro nátěr kovových dílů podvozku tak, aby bylo dosaženo co nejvyšší mechanické odolnosti bez nároku na estetický vzhled. Děkuji mnohokrát. S pozdravem Petr Jeřábek

Odpověď:

Základní barva PRAGOPRIMER STANDARD S2000 a email INDUSTROL UNIVERZÁL S2013 nepatří mezi mechanicky odolné nátěrové hmoty vhodné pro povrchovou úpravu motorky. Mezi vhodné a mechanicky i chemicky odolné nátěrové hmoty vhodné pro podobné aplikace , na dobře očištěný a odmaštěný povrch patří základní antikorozní epoxidová barva EPOLEX ZÁKLAD PROFI S2300 a dvousložkový polyuretanový email TELPUR T300. Zmíněné dolepování může být způsobeno nedostatečným očištěním, odmaštěním podkladu, silnější vrstvou, nízkou teplotou a pod. Po odpaření rozpouštědel, zaschnutí, je možné přisoušení nátěru při teplotě cca 50 - 80 oC, ale v případě silnější vrstvý nátěrů hrozí možnost ""zkrabacení"" nevytvrzeného nátěru. Zmíněné nátěrová hmoty jsou použitelné i na rám motorky.


Odpovídá:

Pavel Janků (Technická poradna barvy, laky, nátěrové hmoty)
Pavel Janků

Související produkty

id: 1663

Máte problém, se kterým si nevíte rady?

Zkuste barevnou poradnu!

Na vaše dotazy odpovídáme každý den.

Zeptejte se i vy!

Kliknutím na tlačítko “Odeslat dotaz” souhlasím se zpracováním osobních údajů.