Blatník

Dobrý den, rád bych se zeptal jakou použít základní a vrchní barvu na blatník vozidla z vnitřní strany. Ochranu bych si představoval - základní barva, vrchní barva a dodatečný protiabrazivní nátěr po montáži na vozidlo. Ptám se především s ohledem na to, že kritická jsou dle mých zkušeností místa, kde se blatník (montovaný na šrouby) překrývá s jinou částí karoserie s dotykem a kde je nejčastější místo vzniku koroze, neboť jsou to místa, kde se dřív nebo později začne držet vlhkost a rovněž tu hrozí drobná poškození povrchové úpravy při montáži na vozidlo. Dále bych se chtěl zeptat, jak naložit s povrchem ošetřeným odrezovačem před aplikací nátěrů. Ten obvykle opakovaným nátěrem aplikuji na otryskané díly. Někdy je třeba i na otryskaný díl nechat odrezovač působit déle, což obvykle doprovázeno vznikem šedobílé někdy šedohnědé vrstvy, kterou lze částečně setřít suchým hadříkem. Pokud je nutno přípravek nechat působit ještě déle, vzniká na dílu lepkavá pěna, která už vyloženě nepůsobí dojmem vhodného podkladu pro další nátěr. Jak naložit s těmito povrchy? Děkuji Vám za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den, z hlediska mechanické a chemické odolnosti jsou vhodné epoxidové nátěry např. EPOLEX ZÁKLAD PROFI S2300, který můžete nanést ve více vrstvách (2-3) a poté překrýt protiabrazivním nátěrem. Co se týče odrezovače,záleží na druhu, některé vytvářejí tzv. pasivovanou vrstvu. Tvorba pěny bude nejspíše rekci se zbytky ""něčeho"" v pórech materiálu.


Odpovídá:

Pavel Janků (Technická poradna barvy, laky, nátěrové hmoty)
Pavel Janků

Související produkty

id: 11134

Máte problém, se kterým si nevíte rady?

Zkuste barevnou poradnu!

Na vaše dotazy odpovídáme každý den.

Zeptejte se i vy!

Kliknutím na tlačítko “Odeslat dotaz” souhlasím se zpracováním osobních údajů.