Antikorozní základ - na podvozku a prazích mám četnou korozi
Dobrý den, na svém voze-převážně na podvozku a prazích mám četnou korozi, hodlám co půjde co nejvíce očistit, odmastit a pak bych rád aplikoval nějaký poctivý antikorozní základ. prosím tedy radu, zda-li je vhodný nějaký zinkový spray (a je-li vhodný i tam, kde jsem nemohl důsledně odstranit korozi??) . četl jsem o speciálních ""inhibitorech koroze""-jakési tekutiny, která nějak chem. naváže zbytky koroze, zapouzdří ji a zabrání dalšímu postupu koroze.máte prosím nějaký typ? pak bych asi volil nějakou polyuretanovou barvu a nato vrstvu ""ubs"". na závěr chci vystříkat dutiny. mohl byste mi tedy poradit, zda-li je můj postup správný, popř.ho poopravit, na co bych si měl určitě dát pozor a typy na konkrétní přípravky? rád bych, se vyvaroval zbytečných chyb a co nejúčiněji zabránil postupu koroze... děkuji za odpověď
Odpověď:
Koroze, i její zbytky, snižují životnost každého nátěrového systému až o 50-60%, zejména v podmínkách podvozku automobilu. základní barvy s obsahem zinku (jako je např. s 2305 epolex - cca 90% zinku) plně uplatní své antikorozní vlastnosti (katodická ochrana) pouze na dokonale čistém , otryskaném podkladu. chemické odrezovače, převážně na bázi kyseliny fosforečné odstraní, převážně povrchovou korozi, odstranění hloubkové koroze je problematické, postup je nutné podle potřeby opakovat.konkrétně u zmíněných prahů lze předpokládat korozi i z vnitřní strany, případně místní prokorodování prahů.i při bezvadném odrezení povrchu prahů i použití kvalitní antikorozní barvy a následném vystříkání dutin nelze předpokládat o moc delší životnost než jeden rok. doporučuji auto předvést a konzultovat stav s dobrým autoklempířem či autolakýrníkem. pro informaci přikládám katalogové listy dvou kvalitních dvousložkových epoxidových barev s 2300 a s 2305 epolex.
Odpovídá:
Pavel Janků (Technická poradna barvy, laky, nátěrové hmoty)