Jaký byl tvůj první den ve společnosti BARVY A LAKY?
První den ve společnosti byl asi takový, že spolu s kolegyní, se kterou jsme přišli nově z konkurenčního VO jsme seděli v kanceláři BAL, koukali jeden na druhého a říkali si ….co my tady děláme a co vůbec tady budeme dělat? Stali jsme se novým oddělením ZAHRANIČNÍ ŘETĚZCE VELKOOBCHODU BARVY A LAKY. Jenže jako partnera v rámci DIY jsme měli jen jednu společnost, a to GLOBUS... avšak do roka a do dne se situace změnila, a to ku prospěchu všech v BAL.
Jak hodnotíš vývoj oblíbenosti našich barev mezi tuhou mezinárodní konkurencí?
Vcelku pozitivně, i když je jasné, že některá značka je známější např. INDUSTROL, a to především na základě prodeje již z dob minulých. Jiné značky i přes velkou naši snahu jsou stále ještě v závěsu - REMAL vs. PRIMALEX…. obecně český zákazník je dost konzervativní a naučit ho na něco nového, respektive přesvědčit ho k nákupu nové značky je dosti obtížné. Ohledně kvality našich výrobků a konkurenčních mezinárodních, v podobné cenové hladině, jsem názoru, že vše je + - podobné a kvalitativně srovnatelné. Akorát konkurence je opravdu všude, trend posledních let je - každý sebemenší výrobce nabízí opravdu širokou škálu sortimentu, obecně řečeno všichni dělají všechno ….
Udržet si pozici na předních místech regálů nadnárodních hobby marketů je nesnadné – co Češi rádi nakupují?
Většina Čechů ráda nakupuje stálé a zavedené značky, ve střední cenové hladině. Pak jsou zde 2 menší podskupiny, kde jedna vyhledává levný výrobek jakékoliv značky a druhá dražší výrobek zavedené značky... avšak rozhodně ne vždy musí bezpodmínečně znamenat: „čím dražší tím 100% lepší a na trhu DIY toto platí dvojnásob“.
Co považuješ za největší úspěch své kariéry v barvách?
Že v opravdu velmi silné konkurenci, která panuje na trhu DIY, si naše barvy BAL drží svou pozici v regálech více než 14 let.Osobně si pak cením v minulosti umístění našich syntetických barev do regálů Hornbach, na úkor jednoho velmi silného nadnárodního konkurenta.
Prozradíš svou vizi spolupráce s řetězci do budoucna?
Vše neprozradím, v daném segmentu DIY nevíte dne ani noci … ale mou snahou je udržet stávající pozice a našim zákazníkům prostřednictvím hobby marketů nabízet naše kvalitní barvy sortimentu BARVY A LAKY i nadále.
Jak bude vypadat hobby market a jeho zákazník za 20let?
Tak to nevím… zákazník vizuálně určitě stejně, ale bude sofistikovanější, respektive jeho různá zařízení jakými jsou tablety, mobily, způsobí, že bude více zahlcen všemi různými informacemi a bude tedy více vybíravý a také hledat nižší ceny, scénář může klidně vypadat asi takto: Zákazník si nafotí starou střechu s požadavkem na vhodný nátěr – pošle to na nějaký server, tam dojde ke zpracování a zákazník obdrží obratem dostatečné informace, do 2 hodin od objednání obdrží danou barvu? Jenže praxe za 20 let může být daleko složitější, čas ukáže…
Poskytujeme technický a poradenský servis, soutěže, akce s řetězci, i přes tuhou konkurenci nadnárodních firem máme pořád svoje místo a jsme na to patřičně hrdí..