Síť prodejen BARVY A LAKY, DROGERIE

Síť prodejen BARVY A LAKY, DROGERIE

BARVY A LAKY, DROGERIE dnes řídí Zdeněk Zahrádka.

Zdenek Zahrádka

Zeptali jsme se:

Proč je v názvu přívlastek drogerie?

Od roku 2009 jsme rozšířili portfolio nabízeného zboží na našich podnikových prodejnách o kompletní drogistický sortiment. Tento krok naši stálí zákazníci přivítali s povděkem a zároveň nám pomohl přivést na prodejny i mnoho nových zákazníků, kteří se pravidelně vracejí. Dalším plusem rozšíření sortimentu je zvýšení atraktivnosti prodejen i v zimních měsících, kdy prodej barev a laků není tak silný jako ve zbytku roku.

Co nám povíš o klubu zakazníků?

Od roku 2010 provozujeme věrnostní program Klub zákazníků KOUZLO BAREV A DROGERIE nyní Klub zákazníků BARVY A LAKY DROGERIE. V současné době máme registrovaných více jak 100.000 členů klubu, a to jak z řad běžných zákazníků, tak i řemeslníků a firem. Nejvíce registrovaných členů, více než 6.000, máme u prodejny v Hradci Králové. Ta je vedena jednou z našich opor prodejního týmu paní Blankou Váňovou. V loňském roce 2017 jsme na našich 56 prodejnách zrealizovali celkový obrat více než 310 miliónů Kč (s DPH).

Jak hledáme nové prodejny?

Prodejna BARY A LAKY, DROGERIE
  Ponejvíce v trhu již fungujících prodejen, nebo z nabídky zajímavých obchodních prostor. Velice často nás oslovují sami majitelé zavedených obchodů s nabídkou k odprodeji jejich obchodní činnosti. Vedou je k tomu nejrůznější důvody, jako je například odchod do důchodu s tím, že nemají komu svou firmu předat – potomci nejeví zájem, nebo chtějí vstoupit do naší sítě podnikových prodejen a stávají se našimi zaměstnanci, se zázemím a jistotu české stabilní a prosperující společnosti.

Co je při rekonstrukci prodejen nejtěžší?

Vyladit vše časově tak, aby rekonstrukce prodejen probíhala rychle a bez zbytečných zdržení, aby výsledek odpovídal našim představám, nárokům a kvalitě. Velice náročné jsou případy, kdy se díky akvizici větších společností rekonstruuje více prodejen najednou. To je pak opravdová zkouška dovedností týmu lidí, kteří zajištují a realizují přerod prodejen dle našich představ. Díky svým vědomostem, zkušenostem, zápalu a odhodlání, to vždy zvládli na jedničku.

Prodavač by měl být pro zákazníka partnerem – jaký musí být prodavač barev a laků?

Určitě musí být v prvé řadě dobrý obchodník s příjemným vystupováním a s vysokou odbornou způsobilostí. Musí zvládat práci i pod časovým tlakem a nesmí se ani bát fyzické námahy, která je s jeho prací také spojena.

Víš kolik barevnýchodstínů umíte na prodejnách v rámci tónování zákazníkovi nabídnout?

Jsou to řádově tisíce odstínů….Pořádáte na prodejnách mimo akčních nabídek ještě něco, na co by se zákazníci mohli těšit?Soustředíme se hlavně na různé akční nabídky, zvelebujeme prostředí. Snažíme se jít zákazníkovi nabídkou a paletou zboží naproti, na regálech se objevuje zboží, které si zákazník žádá – přizpůsobujeme nabídku poptávce.

Liší se požadavky zákazníků na rozdílné zboží v jednotlivých regionech?

V zásadě se požadavky v sortimentu barev neliší.

Jaká je největší prodejna? (souvisí plocha s obratem?)

Největší prodejny máme v Praze - Hostivaři, v Brně - Židenicích a v Ostravě - Vítkovicích. Plocha prodejen s obratem souvisí jen do jisté míry – šikovný personál dokáže i na malé ploše dělat velké věci.

Kolik nových prodejen bude otevřeno zákazníkům v roce 2018?

Letos otevřeme maximálně tři nové prodejny, pokud samozřejmě nepřijde nějaká neodmítnutelná nabídka. V letošním roce chceme navázat na loňský významný krok ve změně image našich podnikových prodejen a pokračovat ve zvelebování prostředí obchodů, aby se u nás každý cítil dobře a rád se vracel.