SRPEN 2010

Tisková zpráva
Hrozba: České výrobky se k nám dovážejí z ciziny stále častěji
Praha – V posledních letech dochází k masivnímu útlumu domácí produkce v českých podmínkách a typicky české výrobky se dovážejí ze zahraničí. V Česku je na ně totiž příliš draho a výrobcům se vyplatí je produkovat v zemích na východ od nás za lepších investičních podmínek a s levnou pracovní silou.
„Od minulého roku bohužel sledujeme nepříznivý trend, kdy výroba tradičních českých značek nátěrových hmot směřuje do zahraničí, kde mají nadnárodní koncerny nižší výrobní náklady. Dost často proto v obchodě kupujeme český výrobek vyrobený v Polsku, v Maďarsku, aniž bychom si to ovšem uvědomovali,“ řekl Robert Nový ze společnosti Barvy a laky Hostivař, který rozjel velkou vlasteneckou kampaň za české výrobky. Jejím cílem je zachovat v České republice kvalitní českou výrobu, a podpořit tak tuzemskou ekonomiku a zaměstnanost.
Češi na vlastenecké volání slyší
Češi rádi kupují kvalitní české výrobky a není důležité, jestli jde o potraviny, nářadí, drogerii nebo například barvy. „Považuji za nesmysl, aby si spotřebitel koupil tuzemský výrobek a jediné, co by měl tento výrobek s Českou republikou společného, byl jeho český název. Proto apelujeme na nákup ryze českých produktů vyrobených na našem území, kterými spotřebitel v podstatě podporuje sám sebe,“ dodal Robert Nový.
Minulý rok například skončila výrobu v Česku sirkárna Solo, rostlinný tuk Hera, barvy značky Balakryl, Balakom a Luxol. Problémem jsou také vlastníci českých firem, kterými se často z finančních důvodů stávají zahraniční investoři. Negativním příkladem tak jsou například pivovary, jejichž výrobkům zahraniční vliv kazí doslova chuť a u spotřebitelů pak ztrácejí na popularitě. Podle Nového by se měl stát zajímat o to, aby tradiční výroba zůstávala v českých rukou a svými opatřeními je rozumně a v souladu s liberálními zásadami trhu podporovat.
Další informace: Robert Nový, autor kampaně za české výrobky
Email: robert.novy@bal.cz
Telefon 724 030 956