Nezávislá obchodní síť BAREVNÝ RÁJ

Nezávislá obchodní síť BAREVNÝ RÁJ
Vedoucím projektu je Petr Konopásek.
Petr Konopásek

Jak jsem se ocitl ve firmě BARVY A LAKY HOSTIVAŘ?

Od roku 1992 jsem byl spolumajitelem velkoobchodu s nátěrovými hmotami Bekos s.r.o. Na jaře roku 2005 nás oslovili zájemci o odkup firmy. Jako poslední nás oslovil majitel firmy BAL Hostivař, a.s., Ing. Dariusz Jakubowicz. Jednání s ním bylo rychlé a především fér. V roce 2006 došlo k prodeji naší firmy Bekos s.r.o. Pamatuju na slova pana Jakubowicze: „Chlapi! Ne, abyste mi po prodeji Vaší firmy hned utekli!“ Starám se o rozvoj obchodní sítě Barevný ráj, ve firmě BAL Hostivař, a.s. již 13, namísto původně domluvených 3 let. Když je ve firmě zdravý duch a týmová spolupráce, kdy všichni táhnou za jeden provaz, tak se dobře pracuje.

Kdy a jak vznikla obchodní síť prodejen Barevný ráj?

Síť partnerských prodejen se sortimentem barev a laků pod registrovanou značkou Barevný ráj jsme začali na území Čech tvořit v roce 2003. Za úspěchem v konkurenčním boji stojí úzká spolupráce VO a MO prodejen. Víme, že je nutné, aby VO poskytoval MO prodejnám kvalitní dodavatelský servis. A zároveň investoval i do podpory jejich prodeje, nejlépe formou letákové akce. V sortimentu barev byla letáková akce Barevný ráj svého druhu první na nezávislém trhu. Oslovili jsme a získali 12 významných výrobců v oboru nátěrových hmot, kteří se stali tzv. oficiálními partnery a významně se podíleli na rozvoji Barevného ráje. Během roku 2003 o tuto podporu prodeje projevilo zájem 30 prodejen. Začátky byly obtížné a učili jsme se za pochodu. Neměli jsme dostatek prostředků na roznos letáků a celkový provoz. I přesto v roce 2005 bylo v síti 51 prodejen. První „vlaštovkou“ byla jedna z nejvýznamnějších prodejen barev i v současnosti - Barvy laky speciál Vinecký. Dělali jsme pro ni speciální leták, kde celá přední strana byla věnována propagaci prodejny s fotkami - roznos do 12tis. domácností.

Nejvýznamější změna v systému sítě Barený ráj?

Fúzí s BAL Hostivař roce 2006 přibyly nové možnosti rozvoje sítě: sortiment nátěrových hmot. A také finanční i organizační zázemí a možnost celorepublikového rozšíření sítě. Začali jsme pořádat v rámci letáku soutěže - např. o fotoaparát v hodnotě 12 tis., zahraniční dovolenou v hodnotě 33 tis. Kč… Účinek letáku vzrostl, což bylo potvrzeno nejen ohlasy z prodejen a fotkami i dopisy od soutěžících zákazníků, projevilo se to hlavně na obratu prodejen. Členové sítě Barevný ráj získávají podporu svého podnikání ve formě finančních bonusů. Ty slouží především k modernizaci prodejen, ke zkvalitnění technického zázemí a k podpoře prodeje v regionu, např. billboardy a poutače, reklama v regionálním rozhlase či tisku atd.

Z čeho jsem měl dobrý pocit a velkou radost?

Třeba z prodejny BARVIČKY s.r.o. ve Žďáru nad Sázavou. Tato prodejna otevřela v roce 2008 a zapojila se do obchodní sítě Barevný ráj. Potvrdila se mi intuice, že prodejna má potenciál rychlého růstu. Díky letákům se dostala podstatně dříve do povědomí zákazníků a za necelé 2 roky dosáhla na požadovaný vzájemný obrat mezi prodejnou a VO BAL Hostivař. Slova majitele prodejny Miroslava Hübla to jenom potvrzují: „Už první letáková akce BR nás přesvědčila, že naše rozhodnutí vstoupit do BR bylo správné. Jako první začali hned na začátku akce přijíždět důchodci na kolech se složenými letáky, kde měli zaškrtnuty položky se slevou. Postupně se přidávali kutilové a řemeslníci. A po dvou letech fungování prodejny mohu říci, že leták je nedílnou součástí našeho prodeje. Zákazníci si naněj rychle zvykli. Už vyzvídají, co bude v příštím letáku v akci. Barevný ráj nám pomohl rozjet prodejnu“.

Co poskytujeme členům sítě BR?

Nákup letákových položek za akční ceny. 12x ročně bezplatně tisk a roznos akčních letáků do schránek. Vybrané druhy položek ve speciálních baleních za lukrativní ceny. Toto zboží dostane zákazník exkluzívně jen v BR a BALD. Vyplácení finančního bonusu na podporu prodeje a na zkvalitnění technického zázemí prodejen. Exkluzivita členství v BR pro vybraný region. Prezentace prodejny na webových stránkách www.barevnyraj.cz. Začlenění prodejen jako výdejních míst internetového obchodu Balshop.cz.

Kolik máme prodejen a jaký mají roční obrat?

V síti máme 71 prodejen. Obrat prodejen Barevného ráje za rok 2017 byl ve výši 137 mil. Kč bez DPH.

Kolik máme dodavatelů – oficiálních partnerů sítě?

Barevný ráj podporuje 22 partnerů.

Jak hledáme nové partnery sítě?

Vytipováním vhodných adeptů, v ještě nepokrytých územích. Nebo nás zájemci kontaktují sami, na www.barevnyraj.cz

Jaký je cíl a poslání Barevného ráje?

Udržet zákazníky v prodejnách Barevný ráj a upevňovat vazby mezi námi a prodejnami – to je náš cíl. Zákazník rád sleduje a porovnává ceny - ty naše jsou vždycky výhodné.