ČERVENEC 2010

ČERVENEC 2010

České firmy vyráží do boje o zákazníky s vlasteneckou kampaní

Praha – Řada českých firem se rozhodla bojovat proti globální ekonomické krizi útokem na city zákazníků. Důvodem je stále výraznější odklon od českých značek, které jsou nahrazovány zbožím ze zahraničí. Firmy si vzaly za vzor nedávné vítězství českých hokejistů na mistrovství světa a oslovují zákazníky v duchu patriotismu a národního cítění. Své produkty proto nyní označují pečetí s nápisem Český výrobek, jehož koupí spotřebitelé podporují zaměstnanost v České republice.

„Chceme zákazníky oslovit a připomenout jim, že pořád platí pořekadlo o zlatých českých ručičkách. V dnešní složité době je nesmírně důležité, aby byla pro zdravou českou ekonomiku zachovaná domácí konkurence,“ obhajuje důvody autor kampaně za české výrobky obchodní ředitel společnosti Barvy a laky Hostivař Robert Nový a hokejovým slangem dodává, že české firmy s českými zákazníky nesmí být nesmiřitelní protihráči, ale naopak klíčoví spoluhráči.

Čeští výrobci drobného zboží prožívají útlum

Kampaň má za cíl zastavit trend uplynulého roku, kdy zdejší zákazníci přechází od kvalitního zboží vyráběného v České republice na zahraniční výrobky. To má v konečném důsledku zásadní dopad na pracovní místa a nezaměstnanost. Podle Roberta Nového to v posledním období začaly pociťovat firmy ve velkém, a v důsledku toho musí nyní řešit finanční i personální otázky.

„Především trh s drobným spotřebním zbožím čelí obrovské konkurenci a v situaci, kdy toto téma české politiky příliš nezajímá, je na čase začít bojovat o přežití vlastními silami,“ dodává Nový. Hlavním argumentem kampaně je zachování pracovních míst a zabránění rostoucí nezaměstnanosti. Jinak z pultu českých prodejců do několika let zmizí české výrobky úplně.